Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή, 1 Ιουνίου 2012

Harry Potter (and all the books) by J.K.Rowling

Την ίδια στιγμή που "το καλό βιβλίο" και μόνον αυτό εκτιμάται από κουλτουριάρηδες βιβλιόφιλους, τούτη εδώ η σειρά έχει κερδίσει εκατομμύρια αναγνώστες σε όλον τον κόσμο - μικρούς κυρίως αναγνώστες, δε λέω - και συνεχίζει να κερδίζει, μετά και την ολοκλήρωση της σειράς από τη συγγραφέα, αλλά και μετά το τέλος του εμπορικού πανηγυριού που στήθηκε γύρω από τις ταινίες. Βεβαίως με αυτή μου τη θέση δεν συγκαταλέγω απαραίτητα τον Harry Potter στα κακά βιβλία, αντιθέτως μάλλον ειρωνική διάθεση έχω, γιατί προσωπικά θα ευχόμουν να ήμουν τουλάχιστον 12 ετών για να τα απολαύσω ακόμη περισσότερο. Ζηλεύω υπερβολικά τους μαθητές μου που μεγάλωσαν μαζί με τον ήρωα, που περίμεναν εναγωνίως το επόμενο βιβλίο (και την επόμενη ταινία, γιατί τις θεωρώ στο σύνολό τους αξιαγάπητες και η εικόνα που ενσάρκωσαν για κάθε βιβλίο ήταν πραγματικά μαγική), που χρησιμοποίησαν και χρησιμοποιούν τα περίφημα ξόρκια με αίσθηση χιούμορ ή πειρακτική διάθεση. Με τον Harry Potter νιώθω παιδί και αυτή είναι η μεγαλύτερη αλήθεια που μπορώ να πω για το καθένα από τα βιβλία.
Με το παζάρι της Oxfam που έχω παρουσιάσει σε προηγούμενη ανάρτηση και με τη συνδρομή των φίλων που βρίσκονται στο Λονδίνο, έχω την τύχη να διαβάζω τις κλασικές αγγλικές εκδόσεις και κατ' επέκτασιν όλα τα κείμενα από το πρωτότυπο. Εδώ νομίζω διαφαίνεται και η συγγραφική επιτυχία της Rowling, η οποία υιοθετεί τον τρόπο γραφής ως προς την έκφραση και το ύφος κλασικών συγγραφέων, ενώ ίδια όταν παρέλαβε το λογοτεχνικό βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, δήλωσε πως δεν είναι απαραίτητο να απλοποιήσει κανείς αυτό που θα έγραφε απευθυνόμενος σε ενήλικες, όταν απευθύνεται σε παιδιά: "Mr and Mrs Dursley, of number four, Privet Drive, were proud to say they were perfectly normal, thank you very much. They were the last people you 'd expect to be involved in anything strange or mysterious, because they just didn't hold with such nonsense", κάπως έτσι ξεκινά η συγγραφέας τη Φιλοσοφική Λίθο. Όμορφα βιβλία, όμορφες  ιδέες, μια ηθική δικαίου και θάρρους απερίγραπτη και η κατατρόπωση του φόβου, πράγματα που θα ήθελα να δείξω στα παιδιά μου...

ΥΓ. Ο τίτλος αγγλιστί, γιατί το αγαπώ κυρίως για την πρωτότυπη γλώσσα του.

2 σχόλια:

  1. Και εγώ αγαπώ τον Harry... Τα βιβλία, τις ταινίες όχι και τόσο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλέ όλα τα αγαπάω...οι βραδιές Harry Potter (μοναχικές βέβαια, γιατί δεν βρίσκω εύκολα συνομιλήκους για παρέα) είναι οι αγαπημένες μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή