Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη, 17 Οκτωβρίου 2012

Ο Μόμπι Ντικ βάζει τα γιορτινά του

Σε ένα από τα κλασικά αφιερώματα της google ανήκει το σημερινό, με το οποίο καταπιάνομαι μάλιστα αυτήν την περίοδο. Περιττό είναι να πω πόσο χάρηκα όταν αντίκρισα στη γνωστή ιστοσελίδα το σκίτσο που απεικονίζει την περιβόητη φάλαινα όταν αυτή εκτοξεύει νερό από το φυσητήρα της για να σχηματίσει έτσι, χωρίς κόπο, το γράμμα L από τη λέξη google...και να μου θυμίσει πόσο εκνευρίζομαι όταν ο υπολογιστής μου αποφασίζει αυθαίρετα (ή μάλλον εγώ κάτι θα έχω πατήσει) να μου εμφανίζει επίμονα άλλη μηχανή αναζήτησης που ούτε αφιερώματα κάνει ούτε είναι τόσο ενημερωμένη....
Ο Μόμπι Ντικ λοιπόν εκδίδεται σαν σήμερα, 161 χρόνια πριν, στις 18 Οκτωβρίου στα 1851 στην Αγγλία. Η θαλασσινή περιπέτεια του Μέλβιλ είναι πολλά περισσότερα από μια ναυτική ιστορία κυνηγιού μιας φάλαινας. Είναι ένα έργο επικό, συμβολικό σε όλη του την έκταση, εξαιρετικό στη ροή του λόγου, απόλυτα ταιριαστό στην θαλασσινή ελευθερία που διακατέχει όλους τους "σκληροπυρηνικούς" ναυτικούς. Είναι τέλος γνωστό πως το έργο τούτο κατατάσσεται στα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, πράγμα δικαιότατο και διόλου τυχαίο. Ελπίζω δε πολλοί να το διαβάσουν με αφορμή αυτό το κλικ που πιθανόν κάνουν πάνω στην υπέροχη εικόνα...

υγ. Αγαπημένε μου αναγνώστη, συγχώρεσέ μου που δεν εμφανίζομαι τόσο τακτά όσο παλαιότερα, αλλά βρίσκομαι σε ενδιαφέρουσα και μάλλον πως αυτή η κατάσταση μονοπωλεί το ενδιαφέρον μου...

2 σχόλια:

  1. Κι εμένα μου το θύμισε πως τη φάλαινα αυτή σε "ενήλικη" έκδοση δεν την έχω διαβάσει. Αγαπώ το google, γιατί πίσω από το σήμα του κάνει μπαμ πως υπάρχουν άνθρωποι ( και μάλιστα ενδιαφέροντες, όχι μόνο διαφημιστές). Άσε που ο chrome γράφει "Ωχ, κάτι πήγε στραβά. Προσπαθήστε αργότερα!!!" όποτε του τυχαίνει κάτι :-Ρ

    Πάρε το χρόνο σου, η εγκυμοσύνη είναι πάντα πιο ενδιαφέρουσα από οτιδήποτε άλλο. Φιλιά στην κοιλίτσα σου, αν και ξέρω πόσο αδιάκριτο είναι αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατερίνα μου, διάβασα μόλις εχθές μια ανάρτησή σου από το 2010 που έλεγες ακριβώς αυτό. Πράγματι χάνεις πολλά αν αφήσεις το βιβλίο αυτό να μείνει ένα παιδικό ανάγνωσμα...

    Τα φιλιά καλοδεχούμενα και εγώ και το μπεμπε σε ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή